Artykuł sponsorowany

Bezpłatny audyt instalacji fotowoltaicznej – czy to jest możliwe?

Bezpłatny audyt instalacji fotowoltaicznej – czy to jest możliwe?

Wybór optymalnej instalacji fotowoltaicznej jest uwarunkowany wieloma czynnikami, które przesądzają o jej sprawności i wydajności, a w efekcie opłacalności. Dobór poszczególnych komponentów oraz wielkości przedsięwzięcia wymaga przeprowadzenia szczegółowej analizy, która uwzględni m.in. umiejscowienie zestawu, lokalizację budynku, na którym ma on zostać zamontowany oraz audyt energetyczny domu.

Audyt fotowoltaiczny – na czym polega?

Podczas rozmowy z inwestorem, która przebiega wraz z oględzinami wybranej powierzchni (najczęściej dachu budynku), podejmuje się decyzję o rodzaju i wielkości paneli fotowoltaicznej. Audyt fotowoltaiczny dla polega na osobistej konsultacji, ocenie możliwości montażowych i oszacowaniu zapotrzebowania na energię elektryczną.

Specjalista pomaga w doborze najbardziej korzystnego rozwiązania technicznego do danego miejsca. Konieczne jest przeanalizowanie rachunków za prąd (na ogół za ostatnie 12 miesięcy), a także uwzględnienie ewentualnego, planowanego wzrostu jego zużycia (związanego np. ze zmianą sposobu ogrzewania budynku, montażem kolejnych urządzeń).

Szczegółowa analiza stanu bieżącego oraz uwzględnienie zasad rozliczania energii (opustów) pozwala na optymalny dobór mocy instalacji fotowoltaicznej. Jest to najważniejszy etap doboru zestawu. Warto mieć świadomość, że podejmowane tu decyzje przesądzają o tym, czy uda się skompletować podzespoły, które umożliwią pokrycie 100% zapotrzebowania na prąd.

Audyt fotowoltaiczny krok po kroku

Adviser Solutions Polska Sp. z o.o. przeprowadza profesjonalne, bezpłatne audyty fotowoltaiczne, które umożliwiają zgromadzenie niezbędnych informacji.  Podczas spotkania z klientem ustala się przede wszystkim:

  • zapotrzebowanie na energię elektryczną,

  • możliwości montażowe,

  • powierzchnię gruntu lub dachu jako miejsca instalacji,

  • ewentualne przeszkody (np. występujące zacienienia, okna dachowe, kominy, jaskółki),

  • orientację połaci dachowych,

  • kąt nachylenia dachu,

  • rodzaj pokrycia dachowego,

  • możliwości finansowe inwestora,

  • wielkość symulowanych oszczędności.

Wszystkie te elementy mają znaczenie dla przyszłej instalacji, sporządzenia projektu technicznego oraz realizacji inwestycji.

Audyt fotowoltaiczny, wykonywany przez specjalistów, pozwala na ocenę opłacalności planowanej inwestycji oraz jej wykonalność. Nie generuje on dodatkowych kosztów, a dzięki niemu możliwe jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia błędów, związanych z lokalizacją paneli czy wielkością instalacji.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.