Artykuł sponsorowany

Jak zbudowana jest taśma LED?

Jak zbudowana jest taśma LED?

Taśmy LED są typem oświetlenia, które wciąż zyskuje na popularności w aranżacji wnętrz. Najczęściej można je spotkać w formie oświetlenia kuchennego blatu. Jednak uznanie zyskują także w innych częściach domu, na przykład w załamaniach podwieszanych sufitów, co ma pomóc w nadaniu wnętrzu wyjątkowego charakteru. Sprawdź, z jakich elementów składa się taśma LED, a także, czym różnią się jej podstawowe rodzaje.

Z czego składa się taśma LED?

Taśma LED zbudowana jest z modułów ułożonych w układzie szeregowym. Każdy z nich zawiera po kilka diod emitujących światło. Oprócz diod moduł składa się także z opornika, który pozwala na stały przepływ prądu w obwodzie. Wszystkie moduły znajdują się na taśmie elastycznej PCB. Taśmy LED sprzedawane są w odcinkach 1-50 m i więcej. Warto pamiętać, że moduł zawarty na taśmie to osobny system instalacyjny, z tego względu możliwe jest ucięcie taśmy w wyznaczonym miejscu, co z kolei umożliwia skorzystanie jedynie z potrzebnego fragmentu.

Jakie istnieją rodzaje taśmy LED?

Aby wyróżnić konkretne typy taśmy LED, należy sprowadzić to pojęcie do dwóch kryteriów: barwy emitowanego światła, czyli jego temperatury oraz efektywności świetlnej. 

Jak twierdzi ekspert reprezentujący  firmę Koloreno„Rozróżniając barwy (temperatury) światła, możemy kupić taśmy LED jednokolorowe - mono, wielokolorowe - RGB, w których zmienna jest barwa światła oraz taśmy LED wielokolorowe z dodatkowym źródłem światła białego - RGBW, których wybór zależy od miejsca wykorzystania”. 

Wśród taśm RGBW wyróżniamy (poza elementem RGB) zimne, neutralne i ciepłe odcienie strumienia światła, z kolei jednokolorowe – mono -  występują w praktycznie całym spektrum barw. Drugie kryterium (efektywność świetlna) określa, ilość światła, jaka jest emitowana z taśmy LED i określa się ją z reguły w Lumenach na Wat. Standardowe źródła światła LED emitują 60-100 Lm/W.


Jak najłatwiej dobrać zasilanie?

Najłatwiejszym sposobem dopasowania zasilania do taśmy LED jest wyliczenie według wzoru:  iloczyn mocy paska LED na metr bieżący oraz długość taśmy, a następnie należy dodać 20% wartości do wyniku.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.