Wybieramy bramę garażową. Przegląd modeli
Decydując się na montaż bramy garażowej mamy do wyboru wiele modeli. Nie każdy jednak będzie odpowiedni dla naszych potrzeb. Bramy garażowe różnią się nie tylko ceną, ale też zastosowaniem, sposobem działania i materiałami, z których są wykonane. Najbardziej znaczącym elementem odróżniającym poszczególne modele bram będzie sposób ich otwierania. W artykule postaramy się przedstawić, w jaki sposób rozróżniane są poszczególne modele.
Rodzaje bram garażowych
Podstawowym, dzisiaj już coraz rzadziej stosowanym, rodzajem bramy jest brama rozwierana, nazywana też czasem wrotami. Brama taka składa się z jednego lub dwóch skrzydeł osadzonych na zawiasach, otwieranych na zewnątrz. Ich zaletą jest stosunkowo prosta konstrukcja i dość niska cena. Niestety do komfortowego użytkowania takiej bramy wymagana jest duża przestrzeń przed bramą, ponieważ otwierane skrzydła zajmują dodatkowe miejsce.
Bramy uchylne, określane też bramami płytowymi, są obecnie najpopularniejszymi modelami, posiadającymi najwięcej użytkowników. Również one są dość proste konstrukcyjnie. Składają się z jednego dużego, niełamanego skrzydła, które otwierane jest do góry i chowane pod sufitem garażu. Brama zazwyczaj zbudowana jest z metalowej ramy pokrytej blachą, która może być wykończona okładziną z drewna lub PCV z możliwością dodatkowej izolacji termicznej. Użycie bramy wymaga jednak dodatkowej przestrzeni na podjeździe, ponieważ podczas otwierania, zanim skrzydło bramy się schowa, wysuwa się na około 1-1,5 metra poza obręb garażu. W tym przypadku posiadanie niewielkiego podjazdu może stanowić przeszkodę. Bramy uchylne dzięki prostocie swojej konstrukcji są łatwe w montażu i korzystne cenowo.
Bramy garażowe z napędem
Następnym rodzajem są bramy rolowane, potocznie nazywane też żaluzjowymi. Te swoim działaniem przypominają żaluzje okienne – zbudowane są z metalowych lameli połączonych zawiasami. Brama zwijana jest za pomocą elektrycznego napędu na wał znajdujący się nad otworem wjazdowym. Dzięki temu zajmuje mało miejsca i bardzo dobrze nadaje się do garaży mających bardzo mały podjazd.
Bramy segmentowe posiadają podobną budowę do bram rolowanych i zbudowane są z połączonych razem wielu elementów. W tym przypadku jednak są to dużo większe płyty, produkowane zazwyczaj z ocynkowanej stali, które prowadzone są po prowadnicach wzdłuż sufitu bądź po ścianie garażu.
„ Bramy segmentowe są bardzo szczelne i dobrze trzymają ciepło, dzięki temu też bardzo dobrze sprawdzają się w garażach ogrzewanych”. - stwierdza specjalista z firmy Profix-Budownictwo Krzysztof Jarmułowicz.
Podobnie, jak bramy rolowane, dzięki temu, że zajmują mało miejsca, świetnie sprawdzają się w sytuacji małego lub braku podjazdu.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana